Schema

Du bokar din plats via Timecenter. Vi ber dig boka din plats senast 4 timmar före respektive klass, med hänsyn till våra lärare och deras planering. Klasser utan någon bokad deltagare stängs 4 timmar innan klassen startar. Avbokning senare än 2 timmar innan debiteras fullt pris. Eventuella avvikelser från schemat ovan ser du också i Timecenter.

Information om workshops finns i Kalendariet och på vår Facebooksida under Evenemang. Dessa bokas också via Timecenter.

VÅRA YOGAFORMER

Hathayoga
Yoga med fokus på styrka för kropp och själ. Vår mest dynamiska och intensiva klass, perfekt för dig som vill känna att du bygger styrka och får upp värmen i kroppen.

Mjuk hathayoga är en mjuk, inkännande och lugn klass som passar gammal som ung. För dig som vill landa in i din kropp, släppa på spänningar och stelheter och komma ner i varv. Vi bygger upp oss inifrån och ut. Släpper allt vad krav och prestation heter och skapar en stund för oss själva. En träning för både kropp och sinne där du varsamt guidas genom klassen och får möjlighet att möta dig själv utifrån vart just du befinner dig. 

Stark lekfull hatha och hatha med inversioner och armbalanser bygger och utvecklar styrka, både fysisk och mental. Traditionell hathayoga blandas med lekfullhet och icketraditionella asanas, för glädje, balans och inspiration. En hathaklass som tar dig med både på en fysisk och en inre resa. 

Samtliga hathaklasser är öppna för och anpassas efter alla nivåer.

Power Vinyasa Yoga
Dynamisk yogaklass som kopplar samman kroppsrörelser med andningen. Power Vinyasa Yoga aktiverar musklerna och stimulerar inre organen samtidigt som man stärker kroppen, lugnar och renar själen. Klassen är för alla oavsett ålder, storlek eller flexibilitet.

Restorative yoga
Restorative yoga är en ännu långsammare yogaform. Vi stannar i varje position 10-20 minuter och tar hjälp av bolster och kuddar för att skapa positioner där kroppen kan nå ännu djupare återhämtning än vid vanlig vila.

Yinyoga
Yinyoga är en långsam form av yoga där vi stannar i varje position runt fem minuter. Vi jobbar med kroppens rörlighet, att lugna nervsystemet och att stilla tankarna.